La Vida Argentina: La Misma Rutina - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Mark Joon - WaarBenJij.nu La Vida Argentina: La Misma Rutina - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Mark Joon - WaarBenJij.nu

La Vida Argentina: La Misma Rutina

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

14 Mei 2015 | Argentinië, Buenos Aires

Beste mensen,

Het is al weer een tijdje geleden dat ik voor het laatst wat geschreven heb. Heel gek is dat niet aangezien er de laatste tijd weinig nieuws meer gebeurt.

Ik ben inmiddels alweer 3,5 maand in Buenos Aires en heb nog maar een maand te gaan voordat ik weer terug kom naar Nederland. Time flies when you're having fun! De laatste tijd bestaat mijn dag eigenlijk vaak uit dezelfde activiteiten, waaronder werken voor BAFA, voetballen en een drankje of hapje ergens in een bar of restaurant.

Langzaam aan begin ik hetzelfde gevoel te krijgen als dat ik een jaar geleden had in Barcelona: de nieuwigheid is er wel een beetje af, ik ken de omgeving en voel me iets minder toerist dan voorheen. Het is nog steeds goed uit te houden, maar ik heb een routine ontwikkeld. Opstaan, werken, voetballen, eten, drankje, en naar bed om de volgende dag weer hetzelfde te doen.

Hetgene wat nog altijd het verschil maakt is het weer. Het is de laatste tijd aan het afkoelen en de temperatuur ligt nu vaak rond de 20/21 graden in plaats van rond de 28. Nog steeds niet vervelend natuurlijk, maar je voelt het wel direct. Waar Nederlanders bij 20 graden hun korte broek aan- en t-shirt uit doen, voelt 20 graden hier inmiddels zo koud dat ik in mijn t-shirt en lange broek loop. Ik ben enigszins bang voor de toekomst omdat ik hier qua weer zo verwend ben. We zullen zien of ik denk dat Nederland echt koud is. Overigens was het hier laatst kouder dan in Nederland. Het kwik daalde tot 14 graden celsius, en op werk zat iedereen in een trui. Het wordt langzaam aan tijd dat ik terug kom.

Met BAFA werk ik ondertussen aan veel verschillende projecten, maar houd ik me de laatste tijd voornamelijk bezig met de marketing en communicatie van het Crowd Funding project. Zeker leuk om te doen. Momenteel hebben we met BAFA 78% van ons doel behaald en hebben we nog 20 dagen te gaan. Ik zou zeggen: als je iets kan missen, draag aub wat bij. Elk klein beetje helpt. Je kan de pagina vinden op https://www.indiegogo.com/projects/fc-bafa-football-for-everyone/x/10725061 en je kan betalen via credit card of PayPal. Ik ga vanaf morgen werken aan een infographic over de crowd funding.

Binnenkort komt ook het grootste toernooi van het jaar er aan. Een week voor mijn vertrek organiseren we met BAFA de "cup of Nations" waarbij veel mensen een team vormen met mensen van hun eigen land. Het geeft aan hoe divers BAFA is en hoe groot Buenos Aires internationaal ook is. Ook het perfect toernooi voor ons motto: unidos en diversidad (verenigd in diversiteit). Ik kijk er naar uit om hier bij te helpen en wellicht dat ik nog in een Nederlands team meespeel.

Over twee weken zullen ook mama en Ciska langs komen, wat natuurlijk ook erg gezellig is. ik kijk er naar uit om ze weer te zien. De eerste twee dagen zullen ze in Buenos Aires zijn, om vervolgens naar het Noorden te vliegen voor een rondreis door het noordelijk gebied, waaronder Salta en Corientes. Vervolgens zullen ze nog twee a drie dagen in BA zijn en vliegen ze een dag eerder terug dan ik.

Ik focus me ondertussen zo veel mogelijk op mijn scriptie, die niet geheel soepeltjes verloopt. Ik ben er wel van overtuigd dat ik nog genoeg tijd heb om alles netjes af te maken voordat ik vertrek, maar het werk bij BAFA is momenteel even iets minder belangrijk. Ook al ben ik geen groot fan van onderzoek doen, mijn huidige onderzoek vind ik zeker niet vervelend. Ik heb goede hoop dat mijn resultaten daadwerkelijk een verschil kunnen maken voor BAFA in de toekomst. We gaan het zien.

Dat was het wel weer. Bedankt voor het lezen. Ik voeg ondertussen nog wat foto's toe. Mochten en nog vragen zijn, dan kan je ze natuurlijk altijd stellen.

Groetjes,
Mark

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mark

Studeert International Sports, Managament and Business aan de Hogeschool van Amsterdam. Groot voetbalfan. Druk bezig met afstuderen en Spaans leren.

Actief sinds 01 Feb. 2015
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 2949

Voorgaande reizen:

28 Januari 2015 - 16 Juni 2015

Afstudeerstage FC BAFA

Landen bezocht: